tisdag 3 mars 2009

Vilken rolig dag!





Hur roligt kan det vara på en skala att städa i köksskåp? För mig var det 10 poäng på en skala 1-10 idag. Hur kan sådant vara möjligt? Jo det kan det om man inte städar sina egna skåp. Själv var jag hos självaste tjockisen och hjälpte henne. Hon hade fått för sig att man inte kan föda barn om man har ostädat i köksskåpen och själv har hon ju en mage som är i vägen för sådana eskapader. Så jag kom, såg, städade av hjärtans lust och segrade till slut över utgångna mjölpaketer och gamla drickaflaskor. Och så pratade vi och pratade förstås.


Jaha, sen var det dags att bädda vaggan som vi hade med oss. Gissa om det var roligt?


Efter en mumsig kycklingsallad var det dags att ge sig av ner till stan. Lina skulle till frissan så jag hade en alldeles egen shoppingstund och stapplade runt mellan akademibokhandeln, HM, Åhlens och kafé Orion. I skyltfönstret till en herrekiperingsaffär stod en skyltdocka med en HerrPippitröja på sig. Jag var ju tvungen att gå in och kolla på priset. Håll i er nu: Den kostade 1299 kronor! Och då var det ändå ingen snodd på! Och garnet var ett schlervigt killa och sticks-garn! Detta är dagens sanning!


Sen var det dags att bege sig hem och inmundiga varsin semla.

Gissa tre gånger om det var en rolig dag! Men bena, aj aj aj, dom rackarns bena! Dom hade inte lika roligt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vi hade verkligen roligt! Tack för hjälpen kära mor. Ta hand om bena nu.

Kram från Lina

Skogsviola sa...

Trevligt att se så fina bilder på Lina och ännu trevligare blir det om några veckor, när magen har minskat och vi får en nyhet att lägga till i släktträdet!

Långa Skuggan sa...

Men jag vet inte hur man ska göra för att få fotona inne i texten. Dom bara lägger sig högst upp hur jag än försöker.
Lite pirrigt blir det allt denna gången också innan den har kommit fram

Skogsviola sa...

Jag lägger in bilderna först och skriver sen. Då kan jag lägga in texten mellan bilderna.