söndag 22 mars 2009

Jag ska be att få presentera....





Jag ber att få presentera Kajsa Manskog, ca 12 timmar gammal när bilden togs.
Kajsa Manskog föddes den 22 mars kl. 00.35(tror jag), vägde 3440 gram och var 50 cm lång. Hon har långa fingrar och långa tår precis som sin mamma, och har mycket mer hår än det ser ut på bilden säger hennes föräldrar som är de enda som ännu så länge har sett henne live. Hon har en stark och ljudlig stämma som hon använder vid behov. Jag längtar efter att få se och hålla henne förstås, men måste vänta tills de kommer hem för det är besöksförbud på BB.


Mormor och morfar är mycket stolta, konstigt det där, det är ju inte vi som har gjort henne.


Det finns dagar i livet som det är guldglans på. Det här är en sån dag, precis som alla andra barnbarnsfödelser, och jag har varit med om några stycken vid det här laget. Men lite extra börjar det kännas för varje nu, för vi inser ju att det inte kommer att bli så himla många gånger till som man får barnbarn.

Välkommen till världen, lilla Kajsa!

4 kommentarer:

lugnåfin sa...

Ja, välkommen till oss alla lilla Kajsa!
Jag längtar också efter dig.
Till min älskade lillasyster säger jag bra jobbat du är bäst!

Skogsviola sa...

En gammelmoster säger också välkommen! Skall omedelbart lägga in Kajsa i släktträdet. Är hon inte lite lik far sin?!

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Ja, vad söt hon är den efterlängtade!