söndag 22 februari 2009

Stora skrytbloggen





Jaha, så var pippitröja nummer 3 färdig. Så här fin blev Alva i den. Ja, ja. Vän av ordning kanske har invändningar och tycker att den är lite för stor. Då känner hon eller han inte Alva, för hon vill ha stora tröjor. Så det så. Jag behövde bara ta tre kort innan jag fick leendet som jag ville ha. Så nu är det dags att börja med nästa. När jag är klar med alla så kan folk i Sjuhäradsbygden tydligt se vem som är av Stenbäckesläkt. Det är dom med Pippitröja.



Sen så kan jag bara tala om att jag har hört sägas att dom säljer sådana här tröjor på textilmuseet för 500 kronor styck! Det ni!

3 kommentarer:

Skogsviola sa...

Det är sant att dom säljer sådana tröjor på Textilmuseet. Det såg jag med egna ögon när dottern och jag var där senast. Själv en passionerad stickare, men numera utan möjlighet att praktiskt utöva denna verksamhet, ser jag också fram mot en stenbäcketröja. Jag betalar gärna garnet!

Långa Skuggan sa...

Oj oj oj. Då får det bli den femtonde. Daniel har tingat den fjortonde

Skogsviola sa...

Ta det lugnt! Jag har tid att vänta.