tisdag 13 januari 2009

Nu är julen slut

Så var då julen slut för den här gången. Granen är utslängd, julgrupperna kastade och förhoppningsvis är alla små tomtar nerplockade. Det brukar alltid bli någon kvar som man har glömt bort, men i år så tror jag att alla ligger nere i källaren och har det lugnt och skönt.

Lite lösa trådar behöver väl knytas ihop nu när allt är över. Knäcktävlingen t.ex är ju avgjord. Resultatet blev förstås som väntat, nu kan jag vila på lagrarna ett helt år till nästa gång.

Nyårslöftet då? Hur gick det med det kanske någon undrar. Jodå, till slut fick jag tag i en stegräknare som går att lita på. Inga tidtagarur och radioapparater och överfallslarm ; bara en stegräknare rakt upp och ner med ett litet lock på så att den inte kan nollställa sig själv. Så nu är allt som det ska. Behöver bara få upp stegen lite granna. Och så behöver jag köpa nya långbyxor, för skam till sägandes så har jag några som är lite för trånga.

Nu är det bara att vänta och se vad det här året har att erbjuda. Det ska bli spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en sång som passar att sjunga idag på http://frudecibel.blogg.se/2009/january/nunk-ist-gajus.html

lugnåfin sa...

Ja det blir nog ett spännande år. Det tror jag iallafall.
Jag har sett stegräknaren med tillhörande säkerhetssnöre så nu är det bara att trava och gå.
Kramis