onsdag 7 januari 2009

Angående kloka barnbarn




Min vanliga dagbok som jag skriver i alldeles för mig själv, i motsats till den här, skrev jag ut i morse. Jag har skrivit dagbok i en herrans massa år, det blir liksom nåt annat än bloggande. Där kan man sitta och bläddra i godan ro och återuppleva allt man har varit med om genom åren. Den här dagboken hade jag börjat med 2005. Det var det året när vi flyttade ifrån Hjortedal och Fredrik med familj flyttade in.


Jag hittade ett citat av Linnea som jag inte kan undanhålla mina bloggläsare. Tänk er att det är en alldeles varm och skön sommar, familjen har precis flyttat in på Hjortedal och de har skaffat får som går och betar i hagen. Ett lamm har också kommit. Då säger Linnea dessa bevingade ord:




När jag blir stor ska jag aldrig jobba och aldrig duscha. Jag ska bara gå omkring och lukta bonne.


Underbara Linnea!!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter verkligen som Linnea! Hon har en skön inställning tycker jag. Är bilden också tagen för ett par år sedan?

Kram
/ Lina

Långa Skuggan sa...

Ja, den är inte alldeles ny

lugnåfin sa...

UNDERBARA LINNEA!
Undrar om hon fortfarande tänker så, nu när hon snart är tonåring?

Anonym sa...

ja, ord jag aldrig glömmer. Helt underbart. Sån inställning skulle fler ha. Då hade fler människor säkert mått bättre. Tror jag iallafall. Kram Petra. PS. Otroligt kul att läsa din blogg