tisdag 16 december 2008

Var är rättvisan i Borås nu då?

Jag hörde på radion och läste i tidningen att tjejidrotten i Borås får mycket mindre anslag än killidrotten. Inget förvånande i och för sig, så har det ju alltid varit, men jag tänkte att nu när dom har så duktigt folk i turist-och fritidsnämnden så kanske det hade blivit bättre. Så icke tyvärr. Men Rom byggdes ju inte på en dag. Det tar väl lite tid kan jag tro. Och en del av ledamöterna har nog lite andra saker att tänka på just nu.
I alla fall anser sig Långa Skuggan tvungen att ryta i när ojämlikheten sticker upp sitt fula tryne.
Men kolakakorna blev goda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla mamma! Nej du har alldeles rätt i att Rom inte byggdes på en dag. Att utredningen överhuvudtaget har gjorts och kommit upp på dagordningen tycker jag är ett steg i rätt riktning åtminstone. Vi är några som kämpar på för att hålla liv i den.

Ytterligare en kaksort som blev lyckade!! Den här julen kommer nog att bli en gastronomisk upplevelse utöver det vanliga. Passar mig utmärkt.

Kram från Lina

Långa Skuggan sa...

Det är bra! Jobba på! Jag visste väl att jag kunde lita på dig!

Anonym sa...

De borde verkligen sluta ge anslag till killidrotten! Idrott är ett otyg! Nu började jag fundera över hur en killi-drott ser ut.

Anonym sa...

I Borås har det aldrig funnits någon rättvisa!! Glöm inte att jag fick sänkt betyg i musik i studentexamen.

Långa Skuggan sa...

Och inte i Skara. Jag fick sänkt i gympa

Anonym sa...

Jamen, du var ju på smällen! Gravida kvinnor ska straffas, eller hur? Hålla på på det sättet!