lördag 13 december 2008

Kreativitet







Jaha, så här såg det ut idag när flickorna Johnson och jag gjorde marsipangodis. Linnéa och Alva hade aldrig gjort det förut, så jag tog på mig min mest pedagogiska min och skulle förklara hur det går till: - Nu finns det förstår ni, en massa roliga figurer man kan göra av det här: Kantareller, jordgubbar, ärtskidor och grisar. Se här nu hur farmor gör!
HA! HA!
Släng dig i väggen! Här kommer en lista över godisfigurer:
lussekatt, pizza, koblaja, grodor, får, tomtar, takos, morot, jordgubbar, kakor, flugsvamp, kantareller, chokladkakor, larver, liggande gris utan ben, stående grisar på svaj, brödrost(!) äpple, paket, domherre, polkagris, rutor, katter, får, julgran, grässtrå, blommor, kaniner och kanske något mer som jag har missat.
Ja må säga att det blev ett läckert fat med godis. Jag menar då läckert för ögat. Om smaksensationen är den samma är väl mer tveksamt med tanke på hur marsipanen blev hanterad. Kreativiteten var det dock inget fel på. Fram för fritt skapande!!

2 kommentarer:

Skogsviola sa...

Det är ju bara helt underbart! Jag blir lite avundsjuk på att du har barnbarnen så nära inpå dig! Just sådant är det som farmödrar ska syssla med. Nu får man göra det tillsammans med gamlingarna i Malmö. Det blir lite mer alkohol i godiset då!

Långa Skuggan sa...

Inte fel det heller. Men ibland blir det inte av att man träffas fast man bor nära. Konstigt det där.