söndag 24 maj 2009

Men vad är det här??













Jaha, så har man gått och blivit personlighetsförändrad på sista tiden. Jag som alltid har tyckt att jag har haft ett öppet sinne, koll på mina medmänniskor och nyfikenhet på det mesta i livet. Ack!! Det har blivit ändring!
Numera är jag den mest egotrippade som finns! I min värld finns bara min mage, min rumpa, mina points och gram som jag stoppar i mig. Potatis eller ris? Apelsin eller juice? kyckling eller kassler? smör eller margarin? Oj, var tog livet vägen?

Nathalie, du som verkar ha bättre karaktär än jag, hjälp!

Jag tror att jag på kort tid har blivit helt enkelt odräglig att ha att göra med!
Ska det vara så här när man vill bli smal och vacker? Då vete fasen....
Men ok, jag håller ut ett tag till. Bara inte alla i vänkretsen försvinner under tiden..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Anders hälsar att det nog inte är någon risk att någon enda i vänkretsen försvinner. Det tror inte jag heller, men jag undrar va som hände med språkpolisen i dig! "Varför pratar du engelska är det finns så bra ord på svenska...?" Puss & kram och vi ses i morgon!

/ Lina

Åsna sa...

Margarin är ju livsfarligt! Jag röstar på smör!

Fru Decibel sa...

Skulle du inte ha rätt att tänka på din egen rumpa efter ett helt liv när du bara har ägnat dig åt andras? Du är antagligen inte alls odräglig, det är bara lite ovant att få lov att tänka på sig själv. Och apropå försvinna, vem är det som inte spelar Lexoulus på flera veckor ibland? Inte är det jag i alla fall.

Långa Skuggan sa...

Lina: Jag upptäckte en sak till som kan få en språkpolis att hicka till: Var tog livet vägen? Naturligtvis ska det vara vart. Ska komma ihåg poäng, men det är inte så lätt när resten av världen pratar engelska och säger points.
Åsna: Jag vill gärna tro dig. Det luktar mycket godare när man steker i smör.
Anne-Marie: Fast i går kväll väntade jag på ditt nästa drag. Har du gjort det om jag går in och kollar nu? Tack för uppmuntran i alla fall.Det behövs just nu.

Fru Decibel sa...

Just igår åkte jag 40 mil i bil, och jag tycker det är lite jobbigt att plocka upp datorn i bilen. Annars går det nog med det mobila bredbandet.

Åsna sa...

Här får du lite smörpropaganda: http://www.folkbladet.nu/wp-content/uploads/2009/04/smor.jpg

Fru Decibel sa...

Jag tycker att det befogat att använda points i Viktväktarsammanhang, eftersom de använder det uttrycket själva och för att inte är riktigt samma värde i poäng som i points. Så fortsätt du att använda points, annars vet vi inte vad för slags poäng du pratar om.

Skogsviola sa...

Tänk på dig själv och din rumpa så länge du vill. Det är dig väl unt!