onsdag 6 maj 2009

Det nya livet har börjat!

Det här blogginlägget skrivs av en alldeles ny viktväktare. Börjar idag med det nya livet, som består av vägning, mätning och poängräkning. Låter det tråkigt? Nej, ännu har det inte blivit tråkigt, bara lite spännande. Dessutom är jag inte ensam med poängräkningen, utan jag har en synnerligen god vän med mig i detta. Målet med detta engagemang är: 1 att Andersson och Pettersson ska ha det bra och inte hålla på att krångla. 2: Att jag till den 26 september i år av en alldeles speciell anledning ska kunna köpa mig en klänning som jag tycker är fin i stället för en klänning som jag kan ha.
Visste ni förresten att man kan äta precis hur många apelsiner som man vill? Det blir bara 0 poäng. Men en lite fjuttig bulle får man betala med två poäng.

Lite konstigt är det kanske att precis den första dagen som man har börjat det nya"äta rätt och riktigt - livet" så sätter undertecknad igång att baka bullar! Men det berodde på att det regnade och att min stackars gubbe inte ska behöva lida för min skull. Han behöver ju inte precis viktväktarna om man säger så. Men det var ju tvunget att provsmaka, så där rök 2 points. Om dom var goda? - Jag har aldrig tidigare bakat så goda bullar. TYPISKT!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur då att jag kommer imorgon och hjälper dig med bullätande. Har förövrig läst att detiprincip är förenat med livsfara att ens tänka på viktminkning när man ammar. (nja, lite övertolkat kanske...)

Kram
/ Lina

Fru Decibel sa...

Gratulerar. Jag anar till vad du ska ha klänningen.Blir det fler kjoltyg i församlingen, undrar en blivande hedning.
När man ammar blir man smal och blek och namnlöst skön alldeles automatiskt. Ett tiotal bullar kommer att sitta fint.

åsna sa...

Om det inte funkar kan jag tipsa om LCHF. Då blir man dessutom frisk från allehanda krämpor och av med sötsuget och slipper gå hungrig. Och så är det förstås gratis. http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Skogsviola sa...

Jag säger bara LYCKA TILL! Skulle själv aldrig klara att räkna poäng på detta sätt.