onsdag 13 maj 2009

Den nya kvinnan talar

Det är spännande det där med att gå ner i vikt. Det är första gången i livet faktiskt som jag tänker i de här banorna. På ett sätt är det rätt roligt. Det ska bli spännande att se hur det går. Men jag blev inte så lite konfys häromdagen när jag lyssnade på Lotta Bromé i radion. Hon håller ju på med den där GI metoden. Grejen är den att NÄSTAN ALLTING som dom sa var precis tvärtemot det som dom säger på viktväktarna. Det var både potatis, ris, frukt, matfett och ägg. Jag började undra vad det är jag håller på med. Nåja, jag kan väl hålla ut denna veckan i alla fall, tänkte jag, så får vi se vad som har hänt efter den. HAHA! Jag hade gått ner 1,4 kg! Snart finns inte jag! För att inte tala om Claes som solidariskt räknar points och äter viktväktarmat. Hur ska det gå för honom?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är super du mamma! Imponerande att du orkar räkna poäng på allt. Och pappa smyger nog ner en extra bulle så att han överlever. Kram kram

/ Lina

Anonym sa...

1,4 kilo? oj oj oj!! På hur länge

Fru Decibel sa...

Grattis! Men det är inte svårt att gå ner med vilken metod som helst. Det svåra kommer sen...

Långa Skuggan sa...

Anonym: På 1! vecka!!!