tisdag 12 augusti 2008

Barn på nytt

En gång om året, i augusti, när Unga Örnar har sitt traditionella Hultläger, så får jag min årliga barnslighetsinjektion. Den har jag fått i helgen och den har jag nog nytta av några månader får man hoppas. Det är då som man plötsligt inte ligger och kavar lugnt och stilla i vattnet när man badar, utan dyker svanhopp och krokolilhopp och grodhopp och gräver ner tårna i bottengeggan bara för att det är kul. Och det är då som man tycker det är jätteroligt att åka vattenrutschkana på såpade presenningar fast man skaver sig lite på rötterna som gör sig påminda under presenningarna. Och man kollar varandras godispåsar och byter en grön groda mot en seg svamp eller en saltlakrits mot en suris. Och man leker tramsiga lekar och grillar korv som blir sotig, och sen, på söndag kväll då är man TRÖTT!!!!
Nu ska jag vara vuxen och klok jättelänge. Men nästa år då tar jag mig nog en ny dosis barnslighet. Om knäna håller.

3 kommentarer:

www.frudecibel.blogg.se sa...

Jättelänge? En halv dag kanske, mer tror jag inte att du klarar.

Långa Skuggan sa...

Haha! Du vet inte vad jag kan!

www.frudecibel.blogg.se sa...

Efter 47 års bekantskap vet jag det mesta...