måndag 28 juli 2008

Ibland är livet skönt

Nej, det kan inte vara meningen att man ska sitta vid datorn och blogga när hängmattan gungar inbjudande mellan två björkar, när deckaren man läser är lagom spännande och när Galtasjöns vatten är svart och ljummet och trollsländor fladdrar omkring näckrosorna och skräddarna hoppar på vattenytan och vårt alldeles egna storlompar kavar runt och dyker ner lite då och då för att få sig lite att äta. Men nu är jag hemma en liten stund och sköter om måstegrejer, så då blir det lite granna skrivet i alla fall. Skulle förstås ha ett foto på allt det ljuvliga, men det är alldeles för jobbigt att ta kort också. Det får bli en annan gång. Förresten så undrar jag om det finns nån som läser detta som kan hjälpa mig och tala om hur jag ska få med kommentarer från "anonym" så att andra än bloggare kan kommentera? Jag såg att "Enkrumilur" har det på sin bloggsida.
Nu väntar mer njutningar så jag hinner inte skriva mer...

4 kommentarer:

www.frudecibel.blogg.se sa...

Nu ringer det ut så jag hinner inte skriva mer.....
Vad i all sin dar är ett storlompar?

Långa Skuggan sa...

Storlom-par. Fattar du?

Sara sa...

haha jag undrade ochså vad storlompar var!

Unknown sa...

En storlomp, flera storlompar. Ni fattar ju ingenting. Jag tror att det är nån sorts elefantliknande urtidsdjur med prickig snabel.