tisdag 13 april 2010

Afrodans - hej och hopp!





Jaha, så har man gått och blivit Afrodansare. Jo, det är dagsens sanning! Hur gick det till? undrar nog vän av ordning. Jo, det gick till så att två vänner i min allra närmaste omgivning lurade med mig. Nu går jag varje måndag och hoppar och stampar, svettas och vickar på rumpan. Det börjar med att ledarinnan kör riktigt hårt med oss och får oss att ruska om alla kroppsdelar. Det är höftskakning och armdallring och som sagt rumpvickning, allt till ett riktigt högt tempo, ackompanjerat av bongotrummor eller nåt. Dunkar gör det i alla fall. Så håller vi på en lång lång lååååång stund och till slut tänker man att slutar hon inte snart så stryper jag henne. Då säger hon: Jaha! Nu får ni gärna ta en klunk vatten för nu är uppvärmningen klar(!!)
Jojomensan, så där håller det på i en hel timme. Sen är man ganska mör, det måste jag säga, men konstigt nog så känner man sig riktigt välmående när man går hem. Och duktig förstås. Så mot alla odds så går jag dit nästa måndag igen. och nästa och nästa...


Och det verkar precis som om man orkar mer för varje gång också. Hur det nu går till..

2 kommentarer:

Skogsviola sa...

Detta låter underbart! Men jag bara undrar - hur går det med Andersson och Pettersson?

Långa Skuggan sa...

Pettersson sköter sig alldeles utmärkt. Andersson är inte alltid med riktigt på noterna, men då fjäskar jag med honom och är lite försiktig med honom. Gör inte svikthopp och sånt.