fredag 18 december 2009

Att känna en kändis

I söndags var min yngsta dotter och jag på julkonsert i Caroli kyrka. Det var Göteborgs kammarkör som sjöng under ledning av den eminente och kände Gunnar Eriksson . I denna kör finns min kompis Anne-Marie(ganska känd).
Med sig hade de Tomas von Brömssen(jättekänd).

Det var en mycket njutbar konsert med kända och okända julsånger från olika länder i vanlig och ovanlig tappning. Det hela avslutades med "Jul jul strålande jul" som kören sjöng liksom i stereo, för de stod runtom vid väggarna i kyrkan. Det var då vi fick ståpäls.

Nu var det inte slut med detta faktiskt för i kulisserna (kan man säga det när man är i ett kyrkorum?) väntade den VÄRLDSKÄNDE Wolf Biermann som är kompis med Gunnar Eriksson och Göteborgs kammarkör och brukar arbeta tillsammans med dem både här i Sverige och Berlin.

Vet du inte vem Wolf Biermann är? Då ska du skämmas säger min nästan kända kompis. Men jag tycker inte att du behöver det. Jag visste det inte, men nu vet jag, för Anne-Marie har berättat och så har jag googlat på honom. Det kan du också göra, så slipper jag berätta om honom.
Det var i alla fall en liten liten gubbe med mycket glöd i ögonen och vi sjöng tillsammans en sång som han hade gjort som handlade om att inte ge efter för förtryckare. Mycket fin.

Vad blir då kontentan av denna njutbara afton? Jo, eftersom min kompis är nästan en kändis och hon känner tre stycken kändisar så borde ju jag kunna säga att jag nästan känner fyra kändisar. Eller??

Fast mest vill jag känna Tomas. Han är ....ja det är han.



Anne-Marie längst till vänster. Gunnar med vackra sidan till och Thomas - ja ni ser ju honom. Han läste förresten en dikt om att han älskar fula gamla kvinnor. Och så läste han en text av Evert Taube (kändis).

11 kommentarer:

Fru Decibel sa...

"
Fast mest vill jag känna Tomas..."
Efter alla dessa år....buhuhuhuhuhuhuhu
Straffet kommer snart.

Anonym sa...

Jag som trodde att ni redan kände varandra?! Hur som helst var det en mycket bra konsert med fin musik och trevligt sällskap. Ölen efteråt var också god!

Kram
/ Lina

Långa Skuggan sa...

Ja, just det. A-M och jag känner varandra. Så hon räknas inte egentligen.
Och visst hade vi trevligt efteråt också. Ölen var god men dyr.

Anonym sa...

Precis som jag sa innan vi gick in. "Här är ölen god men dyr." "Det blir la väl" sa du då.

Fru Decibel sa...

Hahaha surprise!
Idag vågade jag inte ta fram kameran och flänga upp i ansiktet på dagens kändis. Men det kan la bli.

dannedizel sa...

Jag känner Bosse Bildoktor, det är inte så illa det heller....

Långa Skuggan sa...

Och vad är nu Bosse Bildoktor emot Tomas? Jag bara undrar. Men jag skulle vilja veta om det finns nån som känner Robert Redford? Det skulle smälla högst av allt.
Annars blir det väl.

Fru Decibel sa...

Men jag har ju svarat "yes" till Michael York, Liza Minellis motspelare i "Cabaret". Det är väl inte så pjåkigt? Och så har jag en kompis som har legat under samma filt som Che Guevara.

Skogsviola sa...

Oj, oj, vad ska jag dra till med. Kanske att jag är väldigt närstående revykungen i Sävsjö!

dannedizel sa...

Beror nog på vem man frågar, Tomas är säkert lika trevlig som Bosse.

Mattias Linder sa...

Jo, men nu har vi ju snart Ida-Marie som är på väg upp. Redan 107 fans på facebook! Förresten såg jag Lukas Modysson idag på maxi i Vetlanda. Han var där och handlade med familjen. Måste ju ändå vara en högoddsare att få se en Hollywoodregissör där.