tisdag 29 december 2009

Allt är minsann inte svart eller vitt

Idag sade dom i radion att det är bättre på alla sätt att vara smal och inte överviktig. Dock har jag upptäckt att detta inte riktigt alltid stämmer. Denna upptäckt gjordes idag på förmiddagen, när det var mycket halt och inte lika mycket sandat.
Om utifall att man skulle råka halka på en isfläck och dratta på ändan, då skulle det ha varit mycket bättre med ett skyddande lager på häcken ; ett sådant som jag hade förut. Men nu....
AJ AJ AJ!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Å andra sidan skulle ju fallet då ha blivit desto tyngre...ett Gott Nytt År till Dig min exkollega.

Fru Decibel sa...

Tror inte att det hade blivit så mycket lindrigare med ett fettlager. Kombinera den nya vikten med träning av benmuskler och balansen. Balansplatta borde finnas i varje pensionärshem. Samt broddar.Ska önska mig balansplatta.
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1051

Långa Skuggan sa...

Björn: Roligt att höra från dig, kompis! Gott nytt år själv! Och du kan ju ha rätt. Men ont gör det.
Fru decibel: Du kan komma till oss och bära ris i skogen. Då måste man både ha benstyrka och balans när man måste kliva över en massa grejer och bära stock samtidigt.

Fru Decibel sa...

Det kan jag visst det, men det kommer i alla fall inte att bli någon vana, eller hur?