onsdag 17 juni 2009

Det är så här det ligger till

Så här ligger det till i livet:



Om man cyklar i stället för att åka bil då händer följande:



Man hittar massor massor av smultronblom i vägdiket
Man ser en utslagen nattviol längs kanten
Man hör koltrasten och bofinken sjunga uppe i träden
Man får bättre kondis och klarar hela Vallabacken ända till golfparkeringen
Man går ner ytterligare 2! kg
Man hinner tänka kloka tankar.
Man möter bekanta och vinkar åt alla så att de ser att man är duktig.



Pröva du också!!

6 kommentarer:

Åsna sa...

När jag är ute och cyklar brukar jag mest svära åt alla lata jävlar som åker bil. Det är också konstruktivt.

Anonym sa...

Se till att passa på smultronblommorna så att du hinner plocka bären innan nån annan gör det. Du kan ju alltid täcka över med mossa också som du gör med svampen.. men kriget om smultronen kanske inte är lika blodigt som det om kantarellerna?

Annars håller jag helt med dig. Det är skönt att cykla!

Puss & kram
/ Lina

Fru Decibel sa...

Just i vägdiket brukar jag inte plocka smultronen...det gick kanske bra på 1800-talet, men nu för tiden är jag lite mer noggrann med var jag plockar dem.

lugnåfin sa...

Heja på mamma!
Då får du sammakänsla som jag får när jagg joggar. (jag gillar ju inte att cykla)
Massa kramar

Skogsviola sa...

Och tänk så klimatsmart du är! Bara du inte fiser för mycket när du stretar uppför Lyddebacken. Men du kan ju alltid köpa dig ett par utsläppsrätter i så fall!

Mattias Linder sa...

Och funkar inte viktväktarna kan du ju alltid koldioxidbanta...