måndag 13 oktober 2008

Duke Ellington

I går var jag iväg och fick lite kultur i mig. Det var Duke Ellingtonkonsert i Örby kyrka och det var riktigt fint. Örby och Veddige kyrkokörer sjöng, och så var det Johannes Landgren på orgel, och en saxofonist som hette Håkan Lewin och var från Göteborg som spelade jättefint. Där var en solist som sjöng också. Hennes namn kommer jag inte på just nu.
Ibland är det bra att ta sig i kragen och ge sig iväg från stugvärmen och få sig lite upplevelser.
Detta var ingenting att ångra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Några nämns och någon glöms...hette hon kanske Björänge?

Långa Skuggan sa...

Nej, nu har jag programmet framför mig. Hon hette Marie-Louise Johansson. Men på trummor fanns det en som hette Jon-Erik Björänge. Känns dom igen?

Anonym sa...

Moster! Förlåt om jag kapar din tråd, men du som har erfarenhet från en F-9-skola. Kan inte du berätta om för och nackdelar för mig när det gäller den organisationen. dannedizel@hotmail.com är min adress.
/Daniel