onsdag 22 september 2010

Kärleken har mycket att stå i

"Kärleken har mycket att stå i" säger Mma Ramotswe i Damernas detektivbyrå. Det är så sant som det är sagt.

Ett annat fantastiskt citat ur boken "Tedags för normalt byggda damer" är Mma Makutsis intressanta teori:

"Om man inte sträcker på benen sjunker blodet ner i fötterna, och det blir inte tillräckligt mycket kvar i hjärnan. Det är därför somliga människor är så dumma. Det är de som har för mycket blod i fötterna".

Detta logiska resonemang kanske kan förklara det katastrofala valresultatet. Upp svenska folk och sträck på benen! Det behövs i detta läge! Själv tänker jag sträcka på benen söndagen den 26 september för då ska jag knalla upp till Mor Kerstins torg i Kinna och delta i mötet för kärleken och mot rasism och främlingshat. Gör det du också! Vi behövs alla! Kärleken har verkligen mycket att stå i den närmaste tiden!

3 kommentarer:

Skogsviola sa...

På söndag kväll befinner jag mig i Annecy i franska Alperna på väg till Italien. Det ska bli skönt att lämna den svenska politiken för ett tag, men jag ska tänka på er på söndag! Kram!
Ps. Du kan länka till bloggen på fb. Det gör jag och har därigenom fått många nya läsare. ds

Fru Decibel sa...

Men kan du begripa varför de har bytt översättare och numera kallar Madamen för normalt byggd i stället för traditionellt byggd? Där finns en nyansskillnad.

Långa Skuggan sa...

Skogsviola: Fast jag vet inte hur man gör.