måndag 9 november 2009

Är du en svikare, Andersson?

Nänänä Andersson, vad är det jag tycker mig märka?
Du som har fått så mycket beröm av mig för att du har skött dig! Mindre jobb har du också att utföra, nu när jag har hjälpt dig så att du inte har så många kilo att bära omkring på! Tänk på alla människor som har hört mig skryta om dig för att du ställer upp och inte krånglar!
Och kolla in Pettersson! Han gör inget väsen av sig utan vandrar snällt omkring utan några tjuvknep!
Och betänk att det inte är mer än lite drygt en månad sen som du tillät mig svänga runt på dansgolvet i både tango och vals!
Så vad är det du håller på med??? Skärp dig! Jag tänker minsann åka till Stockholm och knata runt på gatorna där vad du än säger. Och till skogen ska jag i vinter och bära stock och elda ris och hugga ved. Då får du allt ställa upp!!

Så jag säger bara en sak Andersson: SKÄRPNING!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske om du slutar skälla och börjar klappa lite på honom. De flesta brukar ju bli lite mer medgörliga av lite fjäsk.

Kram från Lina

Skogsviola sa...

Jag förstår mig inte på honom. Nu när han har 15 kg mindre att bära på!

Långa Skuggan sa...

Lina: Får försöka med din variant. Det kanske går.